jhagman

Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Silverfat

Av Jhagman - 13 maj 2014 16:49

Måste bara få skriva detta. Jag är så sjukt trött på alla som får allt serverat på silverfat. Hur skulle du reagera om din mamma inte kan skjutsa till träningen/tävlingen? Jo det jag har sätt är att man blir sur och har världens sämsta mamma. En nyhet till er, DIN MAMMA ÄR UNDERBAR! Hon ställer upp och skaffar sig tid för just DIG så att du ska få åka på din tävling/träning som du tycker är kul. Hur tackar du henne? Jo du är sur,otrevlig och respektlös! Tänk på detta alla ni som har föräldrar som ställer upp på er.


Jag blir sjukt jävla sur när många andra får saker serverat på silverfat och sådana som mig som får kämpa som ett as för att få lite från mina föräldrar. Hästmässigt har jag inte fått ett skit av mina föräldrar sedan jag var 14-15 år. Det ända jag fått av mina föräldrar är betald ridskola tills jag var 14-15 år. Jag har fått kämpa som en dårre för mitt intresse, mitt brinnande hästintresse. Alla ridkläder jag äger har jag köpt själv, hur jag utvecklats sedan jag var 15 år är mitt egenlärandr av internet och kompisar. 


Så tänk på det nu alla som får hjälp och stöd från sina föräldrar med det ni brinner för. Uppskatta dem och visa er tacksamhet för ni ska bara veta hur lyckligt lottade ni är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Skapa flashcards