jhagman

Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Loj är inte skoj

Av Jhagman - 27 november 2014 23:39

Dagens hoppträning. Jag vet inte ens om den gick bra eller dålig... i början var hon stark och jätte mycket fram. Hon vart rent av kaxig och dryg och ville sköta grejor själv men då blev det bara pankaka av allt. Vi började passet med att galoppera på 2 upphöjda bommar på kortsidorna. Lillan tyckte hon var bäst på det och lyssnade inte alls i vänster varv. Jag fick ta tag i henne några gånger för att hon skulle lyssna. Då fick jag bakvänd effekt att hon lyssna för bra bara genom att jag flytta överlivet lite bakåt. Måste lära mig att möta upp med skänkeln i dessa lägen så att flyttet hålls igång. 

I höger varv gjorde hon det väldigt bra men det är hennes bra varv. Sedan skulle vi hoppa 5,5 till ett räcke och för er som inte vet vad det innebär så är det en bom som ligger 5,5 m från hindret och den ska funka som en broms. Lillan bryde sug inte om den alls utan var mer fokus på hindret. Vi gjorde övningen några gånger och fick till det ibland. Det störta problemet med lillan idag var att hon inte lyssna alls eller villa ha tydliga instruktioner hela tiden = jag fick rida som ett as. Hade krampkänningar i lårmuskelfästena efter att vi hade hoppat en bana. 


När vi hoppade bana gick det okej, hon var trött men försökte ändå men hon hjälpte inte till så mycket som hon kan annars. Vet inte riktigt vad som var fel idag mer ön att hon var i en annan värld. Ina tyckte också att hon var konstig så ny plan flr lördag. Hoppa 70 cm om hon könns pigg hoppar jag 80 annars får det vara och vi tar nya tag nästa år. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Skapa flashcards