jhagman

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Summering av året

Av Jhagman - 31 december 2014 12:00

Idag är sista dagen på året (det gick fort). Detta år har jag gjort en massa hästmessigt, Lillan har startad sin föra pay and ride och pay and jump. Hon har lärt sig att hoppa, galoppfattning, skänkelvikning, öppnor och slutor. Tänkte ge er en tillbaka blick i bilder från året!


 

I Januari var jag på Ridsportsgalan i Linköping

       

     

I Febriari var det Göteborgs horse show och JAG SAKNAR FLISAN!

       

I mars var jag i England i 3 veckor och jobbade i ett hoppstall för James Fisher.

       

April kom jag hem från England och vi började komma igång mer och mer med hoppningen

   



 

I Maj fick vi äntligen igenom tömkörningen med hjälp av Pinge! Vi åkte även på vår första hoppträning för Fia.

     

Juni: Pay and ride i Norrköping och en rosett med hem! Sedan släpptes Lillan på bete i Ljungsbro

   

    

Juli: Jag köper mig min hästtransport!<3

       

Augusti: Lillan sattes igång, tandläkaren kom och mannen rycktes

   

September: Första pay and jumpen felfri 60 cm 4 fel 70 cm. Många underbara uteritter!

       

OKtober: Vi flyttade till Naterstad där vi står nu. Åkte på vår andra pay and jump i Norrköping. 12 fel i 70 cm och 8 fel i 80 cm.

     

November: Pay and jump hos Sisii Lilja med 4 fel 70 cm och felfri 80 cm! Vi tränade hoppning mer seriöst i ridhuset och med träningari Erikstad. 

     

December: Sista hoppträningen i Erikstad för i år, sista hoppningen hemmaför i år och julpyntningen.


Det har verkligen varit ett utvecklande år och jag hoppas att nästa blir bättre!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards