jhagman

Direktlänk till inlägg 11 april 2015

Koko

Av Jhagman - 11 april 2015 22:24

   

Jag satt på Lillan halv 9 ikväll, en helt ok lördag kväll om du frågar mig. Tanken var att vi skulle hopptrimma lite på stora utebanan vilket vi gjorde i 20 min. Hon var jätte trevlig dock lite stel till vänster. Vi värmde upp och jag fokuserade mycket på "naveln i taket" för då kommer jag åt henne bättre pga att min sits blir bättre. Stöd på yttertygeln var med ett prio och det fanns där men skit var hon hängde i den i början. Min axel dog! 

Vi travade sedan över en bom på marken i en 8a men rullade ganska snabbt över till galopp. Hon byter inte felfritt utan med fram eller bak, tror med mer muskler så kommer det gå snart. Hon börjar förstå övningen med bom på marken nu för om hon kommer fel och tar ett trav steg går hon självmant över till galopp igen. Hon byter till rätt galopp när jag saktar av frpn korsgaloppen som blir med så hon förstår men orkar inte göra det.

Efter det gick vi över på att hoppa ett litet vitt kryss och ett litet gult räcke på 50 cm på volt. Detta gjorde hon jätte bra tills hon såg något i höger hörnet av banan (det hade hunnit bli lite dunkekt ute). Då tvärnitar hon framför räcket, slänger sig till vänster men travar sedan till höger stannar ned uppspärade näsborrar och blåser. Jag kände hennes puls slå i 300 och hon började darra. Slöngde sig igen till vänster men gick tillbaka till höger. Koko moment all la Lillan? Hon vart typ panikig och det brukar hon inte bli. När hon lugnat sig hyfsat och gått förbi hörnet utan att kasta sig tacktade vi ner till ridhuset. I ridhuset var hon spänd i början men slappnade sedan av och jag kunde galoppera på 10 m volt! Hon var dock en stor svettdroppe när vi va klara. Men så fin hon va!!!Får se vad hon tycker om lite skutt imorrn.  Lite högre eller om hon har träningsverk så gör vi något annat.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards