jhagman

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

Hoppning igår

Av Jhagman - 19 april 2015 12:15

Jag hann inte skriva om hoppningen igår pga att jag skulle på 60-åtsfest men nu så!

Jag hade först tänkt att att hoppa inne men eftersom vädret bjöd på sol och stora banan ute var jätte fin så hamnade vi där. Tanken var att vi skulle hoppa lite bana för hon saknar rutinen med flera hinder på rad. 

Jag började med att hoppa fram på ett kryss och lillan tog ett 1 m språng över höjden som va, nya signatur move. sen hoppade vi i en 8a med krysset och ett gult räcke. Hon börjar förstå att huvudet inte ska vara i marken utan att de ska vara uppe för då blir hon uppmärksam, men hon var fruktansvärt stark! Hon drog som fasen! Bara att stanna och rygga och sen var det bra + att jag höjde upp. Jag tänkte mycket på när hon blir stark är att jag plockar gärna i henne inna n hindret och då kommer vi för nära och river. Så igår fokuserade jag på att sitta ner i sadeln och skjuta på och få underbakbenen under henne och fy vad hon kna hoppa då! Vi kommer mycket bättre på hindren och lillan självkänsla åker i taket! Vi hade en oxer på dena långsidan som låg på 95 cm och sista språnget var en fis i rymden! Det kändes så enkelt och då var det mer bredd än vad vi brukar hoppa (vi har övat på att brädda oxern på senare tid). Jag dog vilket språng så jag gav mig där så Lillan fick gå därifrån med flaggan i topp!

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards