jhagman

Direktlänk till inlägg 1 november 2015

Händelserik dag igår!

Av Jhagman - 1 november 2015 08:17

Godmorgon! Jag är uppe med tuppen medans flera andra säker är bakis idag? xD Iaf dagen igår var väldigt händelserik... Vi åkte som sakt till Mantorp på pay and jump och sulle hoppa 2 st 90 cm var tanken. Morgonen började med att Lillan var helt hysterisk för hon fick inte gå ut eftersom vi skulle åka vid 10 och se dick ut vid 9.15 typ. SÅ hon var as arg och slängde sig runt i gången och håll på som ett cp mongo. Vi gjorde i ordning henne och åkte sen iväg till Mantorp. Vi hade räknat med att jag skulle starta vid 13 typ så vi plockade ut hästen vid 12 men jag staratde inte fören 14.15 första så jag satt på henne ett tag. 

Lillan var as mega super taggad och kändes som om hon skulle explodera vilken sekund som helst i framridningen. Hon var mer uppåt än framåt kan man säga. Hon bockade nått språng i galoppen men inget mer. Sen hoppa fram på ett mini kryss på typ 20 cm, 2 första gångerna går bra och hon hoppar as högt över och tycker livet är allmänt kul. Den tredje gången tar hon något jämfotahopp över så jag flyger rakt upp. Sen i samma veva sparkar hon bakut och skickar mig framåt så jag landar först på henne och sen på huvet på marken = jag fick smaka grus som f*a. Jag reser mig upp och vist jag känner mig omskakad men det kändes bra. Wiwi och Michaela är hos mig på 2 sekunder men jag ska ju rida så upp igen och fortsätter. Vi bestämmer då tillsammans att jag ska hoppa en 80 cm och sen en 90 cm. Så de fixar det åt mig. Jag är nog lite i chock redan här för jag dras mellan att känna att det här kommer aldrig gå och nu j*vlar! Men in på framhoppningen hon fegar lite på oxern men jag är snabb med spöt så hon hoppar as fin sen. ( Ja Elin jag har lärt mig att använda spöt). Sen as fin så in på banan och hoppar. Det kändes värre än vad det såg ut tycker jag för ibland var hon som en orm och ibland helt ihop och med. 

Sen blev det 90 cm och den gick bra, hon tog dock ett mega spårng på hinder nummer 4 xD

   

100 % idag så är väldigt nöjd med henne!

   

Sen kom vi till det roliga när vi satte oss i bilen på väg hem. jag börjar typ skaka okontrollerat, får ont i huvet, mår illa och tycker allt är mega ljust. Så Michaela kör och vi bestämmer att de släpper av mig på akuten där jag fick ligga i nackkrage i 2,5 timme... Röntgen gjort och inget fel på mig mer än typ i chock. De tror att jag måste ha ridit på adrenalin eftersom jag var as nervös innan vi skulle hoppa. Så ingen ridning på 1 vecka och ingen hoppning på 2 veckor :( Får se om jag kan hålla det, hoppningen kan jag nog men ridningen... Känner mig ganska mör och stel idag men inte ont någonstans. Lite blå på låret men annars så går det bra. Får se om jag kan få någon att motionera mitt cp djur för hon har lite för mycket energi just nu!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards