jhagman

Inlägg publicerade under kategorin England 2014

Av Jhagman - 30 mars 2014 10:45

 

Nu är det sommartid!:D så vi fick sova till 8 ist för 7 (det blir ju samma som alla andra dagar men placeboeffekt med att se att klockan är 8 gör mycket) får se vad dagen har att vänta, vet att Queen och Tarquin ska ha mat. Varmt blir det idag med, KANON!!!


Av Jhagman - 29 mars 2014 21:42

Denna förbannade ponny jävel. .. han rymde 5 gånger idag!!! Han har så mycket päls att han inte känner elen i tråden så han gick under den när jag skulle gå ut och ge Queen hennes mat. Förbannade stolpskott kröp undet för han skulle ju med ha mat. .. Förstå min chock när det kommer en brun(vit) ponny i full galopp mot mig som tvärstannar och ska äta ur hinken...  

Av Jhagman - 28 mars 2014 14:56

10 saker du inte vet om gården


  1. Man kratsar hovarna på alla hästar från en sida
  2. Alla hovar kratsas alltid innan de lämnar boxen, spelar ingen roll vart hästen ska
  3. Alla boxar mockas 2 gånger om dagen
  4. Man "fluffar" upp spånet i hela boxen varje gång man mockar
  5.  Det finns 3 sadlar som man har på alla hästar
  6.  De flesta hästarna går inte i hagen alls
  7.  Alla hästar går i skritten 40 min varje dag om de inte rids för då går de 2 gånger i skritten
  8.  Det finns 2 utebanor och ett ridhus
  9.  De flesta hästarna är 6 eller 7 år
  10.  När man groomar hästen ska den se ut som om den inte blivit riden dvs inga svettmärken! 
Av Jhagman - 28 mars 2014 14:33

   

Idag har en av tjejorna ledigt så det blir mer att göra så jag har fått mycket eget ansvar!:D Medans Annisett red 2 hästar mockade jag 14 boxar och satte ut/in hästar från skritten hihi. Kul tycker jag att få göra saker själv utan att någon ska hålla koll på en. Dessa hästar är ju värda en hel del så det är ju förstårligt men kul att ha ansvar för liiiite pengar xD 


Av Jhagman - 27 mars 2014 14:26

 

Internet ville inte samarbeta igår för vill inte skriva långa inlägg på mobilen för allt blir inte så strukturerat som jag vill. Skrev ett inlägg om Queen det ska skrivas klart så ska ni få läsa!


Idag har det varit fullt upp för 4 hästar visades för en kille som hade egen chaufför... chauffören putsade bilen när jag tog ut hästarna till walkern xD chocken jag fick! Sånt ser man aldrig i Sverige. Får se om han vill köpa någon.


Red även Jack idag igen och börjar hitta knappar på han mer och mer men han är ju sjukt seg så ovant för mig kan mam säga xD


Nu ska vi försöka bli klara för vi ska till stan i em :)



Av Jhagman - 26 mars 2014 14:10

 

Tänkte att jag skulle presentera hästarna lite senare. Vad de gjort, hur ganmla m.m


Av Jhagman - 24 mars 2014 18:48

 

Har haft en ledig dag idag och har sovit typ hela dagen xD När jag har varit vaken har jag kollat på serier och tagit en promenad till lidel och handlat lite. Känner att jag behövde vila idag för nu är jag jätte pig! Jobb imorrn igen :D


Av Jhagman - 23 mars 2014 18:44

Idag har det varit kallt som f*n och jag ångrar att jag inte packade ner min varma jacka! Har gått med jacka+väst och ändå frusit, jag som aldrig fryser annars :( Men men. Idag har varit en lugn dag med extra långa raster och mindre att göra och det behövdes! Jag har fått största påsarna under ögenen och det brukar jag aldrig få... Men vad gör man inte för kul jobb xD 


Lite bilder från idag :)


Caventina, sto 4år

 

Favaurito, valack 4 år. Queen (fux)och Tarquin (vit) i bakrunden


F  

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards