jhagman

Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

Nej

Av Jhagman - 22 februari 2015 22:12

 

Idag blev det lite banhoppning. Ja vad ska jag skriva, hon var duktig på att hoppa flera hinder i rad och på låg höjd inga problem. Men när vi höjde. Nej. Det bara gick inte att få en bra känsla. Antingen backa hon av, sprang förbi hindret eller rev. Jag förstod inte vad som hände. Vi hade dock ett litet ny tänk som var att jag inte skulle kolla på hindret lika länge och mer över och på nästa. Detta funka inte för mig, jag bara kunde rida så. Lillan blev bara osäker, sprang förbi eller vägra. Några språng fick vi till men nej. 

Jag tycker verkligen att denna tanke är jätte bra men jag kunde inte sätta den i bruk. En tanke är att blanda den typ ts 1 eller 2 språng i slutet av passet med detta tänk och sedan ha kvar gammla tänket resten. Tror att mycket handlar om att hon är grön fortfarande och inte vet till 100 % vad hon ska göra i alla lägen. Bara att träna på men ändå skit tråkigt med denna känsla idag. Tror lillan med kände så efter för hon var mega gosig och skulle vara i famnen.


Känns sådär inför Söndag :(


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Skapa flashcards