jhagman

Direktlänk till inlägg 5 juni 2015

Betäckningstider

Av Jhagman - 5 juni 2015 12:07

Det är ju betäckningstider nu och jag sitter och kollar lite på hingstar som jag skulle vilja ha på Lillan. Någon gång när jag köpt henne vill jag ta ett föl på henne för hon är en så underbar häst i psykie och att rida. SÅ cool, lugn, arbetsvillig men attityd. Kul iaf att kolla runt så att när tiden är inne vet jag precis vad som kommer bli bäst. Ska nog göra en egen lite kategori om detta xD 


Vi kan börja med Corporal VDL

Corporal VDL gjorde ett fantastiskt bruksprov 2011 han fick 9,5 i teknik och förmåga samt 9,5 i temperament och utvecklingsbarhet. Av testryttarna fick han 8,5 – 9 med omdömet av H Lannér- "Känns som en mycket stark häst, lite ängslig för publiken men trots det väldigt reglerbar och välbalanserad. Hoppar mycket bra, känns som en riktig kvalitetshäst". J Fogh Pedersen- "Härlig häst som är med dig och lyssnar hela tiden, stark med mycket tryck. Stor kapacitet och försiktig." Corporals moder Gudyva är halvbroder med Lancelott 005 som är placerad i internationell 1,60m hoppning. Gudyva tillhör en välkänd hannoveransk stostam ”Felicitas” nr 491 som har lämnat mer än 40 godkända hingstar och ett flertal internationella hopphästar. Fadern Cardento är tillsammans med Peter Eriksson placerad i EM, VM och OS och vid sidan av medaljerna har han varit en fantastisk avelshingst i Sverige. Han ligger på 2:a plats i Blup-indexet med 162 i hoppindex, fem år i rad har han varit Årets Breeders Trophy hingst. Han är fader till Classic Lady som segrade i finalen för 7-åringar i VM för unga hästar samt ett flertal nationella och internationella topphästar som Glory Days, Kiara La Silla, Karamell KS, Cyklon, Cantara, Matrix, Carisma och många fler. Morfar till Corporal är Grozzo Z som lämnat bl a Ludger Beerbaums Goldfever, OS vinnare och Årets hingst i Hannoveranerförbundet 2010. Malin Baryard har haft Corporal sedan våren 2013 och i de hitills avverkade 42 rundor nationellt och internationellt i klasser upp till 1,45 höjder har de radat upp 39 nollrundor!

 

Tycker dock att han är lite för kortgalopperad enligt mitt tycke. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards