jhagman

Direktlänk till inlägg 27 november 2015

Hoppträning för Malin

Av Jhagman - 27 november 2015 13:35

Hoppträningen idag gick bra! Blev så motiverad! Det var ingen mega träning med massa svåra övningar utan det var låga hinder med fokus på att hålla farten. Lillan är mycket starkare i höger varv än i vänster varv vilket jag redan vet. Så fokus på att ha ett lugnt tempo i en stadig form och skutta över mindrena som kanske var 70 - 90 cm. Inga problem mer än att Malin (som min nya tränare heter) kommenterade att Lillan inte tar skänkeln helt vilket jag vet. Så ett par sporrar plockades fram för hon var lite loj idag med. Då vart det bättre. Malin tycker att jag är duktig för jag ser distansen men Lillan tar inte skänkeln och då blir det lite kråkigt. Så efter landningen av hindret ska jag peta till henne lite med sporren för att hon inte tog skänkel. Jag ska även bli bättre påe ftergift över hinden och slappna av i landningen. Att jag spänner mig i landningen beror på alla gånger Lillan kastat av mig efter hindret så jag måste sitta mer still och slappna av och ge eftergift för då hoppar hon bättre. Så lite att öva på idag men det är kul. Ligga och rulla på bom -upphöjd bom - bom i galopp i långsamt tempo för att stärka henne och få henne att vänta samt att jag slappnar av i axlar och armar. 


Nu får ni njuta av mina paint kunskap xD


     


Banan var lila oxer - Tyskland räcket - svart räcke (byta galopp) - röd/vit plank - rosa räcke - svart räcke (byta galopp) - Sverige oxer - grön oxer. Dessa färger hade vi inte på hindrena men så ni fattar banan. Måste även öva på att byta galopp.Hon gör det jätte bra vänster till höger men inte höger till vänster. Också nått att öva på men också nått som jag vet och jobbar med. Sjukt nyttig träning!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jhagman - 31 mars 2016 20:39

Uppdaterar mer på www.nouw.com/jhagman

Av Jhagman - 21 mars 2016 10:11

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9503368632 Ny blogg på www.nouw.com/jhagman ...

Av Jhagman - 21 mars 2016 09:54

Igår vart det som sakt en banhoppningsträning på Heda RK, en 80 cm och en 90 cm. Jag är väldigt nöjd med resultatet! Dock kan jag ju ha huvudet med mig! Iaf när vi kom dit och skulle rida fram var jag inte riktigt med i matchen, jag red inte så bra s...

Av Jhagman - 20 mars 2016 22:34

80 cm = 4 fel (rivning som var mitt fel red en dålig väg) 90 cm = inga hindefel men jag red fel väg men vi fick hoppa klart banan ändå   Film kommer imorrn! ...

Av Jhagman - 19 mars 2016 21:19

Lillan är nog inne i brunst igen för hon är så tråkig! Hon vill inte sammarbeta och är as sur på andra hästar... Idag när hon stod i gången attackerade hon Surre (nya boxgrannen) utan anledning. Hon slet sig och stegra mot han men jag blev ju as arg ...

Välkommen hit!


Kul att du hittat hit! Jag heter Julia och min blogg handlar om mig och min häst May Miro-09.

Länkar

May Miro -09

May Miro aka "Lillan" är ett litet sto på 163 cm född 2009. Jag började känna Lillan där jag var medryttare på henne våren 2013. Hösten 2013 bestämdes det att jag skulle ha henne på foder tills jag kunde köpa henne vilket jag gjorde vintern 2016. 

Lillan är efter dressyr hingsten Roosevenlt men hon har kapacitet för hoppningen och riktigt bra scoop så det är hoppning vi främst rider. Det ska bli dressyr i framtiden också. Hon är en energisk liten häst men hon gör alltid sitt bästa och vill lära sig/göra rätt. Bästa lilla hästen!

Sök i bloggen

Kategorier

Om mig


Ovido - Quiz & Flashcards